mirabellee

Onsdag

Kategori: Allmänt

Jag får just nu uppleva den hektiska delen av att vara förskollärare. Vi har under tre veckor skolat in 10 barn, och det tar på krafterna. Nu har vi de tre sista denna veckan sen får vi äntligen dra igång terminen. Det tuffaste är att ha alla föräldrar runt omkring. Barn kan vi, men vuxna är svårare!

Jag var hos tandläkaren förra veckan. Jag har alltid tyckt om att gå dit. Jag har ju varit där och gjort obehagliga saker också, men på nått vis tycker jag det är mysigt. Och när man lägger sig ner i stolen och får spegeln över ansiktet så får jag en sån häftig upplevelse. I liggande läge sjunker mina stora mjuka kinder och jag ser totalt annorlunda ut! =) Haha, jag bara ligger där och stirrar. Coolt,är det där jag! Tandhygienisten gav mig så mycket beröm, för mina tänder alltså, så jag nästan blev generad. Hon filade bara lite mellan mina nedre mittersta tänder som satt väldigt tätt, så nu kan jag spruta små vattenstrålar mellan dom!!

Åh, vad härligt det är med kommentarer. Extra kul att du, Go-Annika, är här och läser. Det visste jag inte! Ja, vi var och vandrade nära Åre, mellan Storulvån-Sylarna-Blåhammarn. Det får du absolut hitta på igen!

Ojoj...snabb frulle och promenix till jobbet! Hej så länge!

Gubbe

Kategori: Allmänt

Yes, igår trädde min far in i vad jag skulle kalla gubbålder, 60 år. Han verkar avslappnad och tillfreds med det. För att fira detta lovade hela familjen att vi ska åka en weekend till Barcelona i höst. Hoppas han får nån kul ålderskris. Vid förra decenniet rakade han av mustaschen. Jag tyckte det var märkligt,men tänkte att det kanske var känsligt att prata om det. Efter ett par dagar frågade jag mamma och då visade det sig att hon inte ens märkt det! Så den "krisen" bet ju inte riktigt! Om jag fick påverka tycker jag han skulle tatuera sig eller segla jorden runt. =)

Han fick en rättså exklusiv matta av mammas arbetskamrat och grattissamtal från Nisse P!

Semestervecka 3

Kategori: Allmänt

Sista veckan ägnades åt häng med familj och vänner. En av dagarna var jag och hälsade på Becky, Magnus & deras übergoa pojkar i sitt nya hus. En annan dag åkte jag till Svartå och hängde hos Tor och hennes Hampus som är världsbäst på pussel. Vi hade jättemysigt och fortsatte myset med att möta upp Karin i Krillehôla och äta en moffig middag. Jag badade för första gången i år (i Sverige;)) vilket är ganska dåligt sent, men skönt var det. Mot slutet av veckan var det dags för dop, Beckys minsting. Mycket trevligt! Och efter det åkte vi hem till Slingerstigen för att hälsa på en annan minsting, min systers nya valp Isak. Jordens sötaste, såklart!

Jaa, detta var min första semester. Jag är mycket nöjd och kan tänka mig ha flera! Har faktiskt redan bokat upp en semesterdag i september då jag ska till Oslo på Lars Winnerbäck med MacGyver.

Semestervecka 2

Kategori: Allmänt

Under andra veckan drog vi som skrivet till fjällen, närmare bestämt de Jämtländska fjällen för att gå Jämtlandstriangeln. På vägen upp passade vi på att stanna till i Mörsil och säga hej till Jessie, Tobbe och Källa!Härligt att kunna träffa dom på hemmaplan!Vi åkte sedan och slog upp vårt tält vi startstationen. Sen vandrade vi i tre dagar och gick sammanlagt 47 km. 14 timmar gick vi med packning vägande 19 respektive 21,5 kilo. Snacka om träningspass!! Otroligt vacker miljö och mycket mysigt att sova i tält. Sen kanske vi tröttnade lite på pasta och tomatsås, men när man har trangia och vill göra det enkelt så får man ta enformighet!
På söndagen var vi på BAO. Jag stormgillar ju Benny Andersson och hans gäng, Sjöholm och Körberg är ju otroligt skönsjungande! Mysigt att stå på Sandgrund och gunga till go musik.

De goaste Jämtlandsflickor!

Frukost i det gröna.

Inte gott alls!!

VACKERT!

BAO

Semestervecka 1

Kategori: Allmänt

Turen blev lite fördröjd;)

Första helegn innan semestern började på allvar for jag, Koffe och mina tre syskon till Göteborg för att gå på Liseberg. Det blev lite universeum och stan också. Tyvärr så var vi på Liseberg en solig lördag då det samtidigt var Partille cup, så vi stod mest i kö. Tur då att vi var fem stycken som kunde underhålla varandra lite. På söndagen när de andra for hem stannade jag en natt hos Millan! Myys! Dagen efter fixade hon mitt hår..Halleluja! Sen började semstern på allavar. Jag och KOffe blev helt apatiska de första dagarna. Öhhh,..vad ska vi göra. I tre veckor...detta är ju min första betalda ledighet och det var svårt att fatta att jag skulle vara HELledig. Men det gick rätt bar ändå. Barndomsgodingen Nina och hennes Luke var här på besök från Australien. Vi hängde en hel del och det var underbart skönt! En dag for jag och Koffe till Väse och Nygårdskällan. Eller ja vi fick gå till själva källan och där fick vi dricka massa färskt vatten som bubblad ut.

Martin fick testa Sushi för första gången :)

Tre syskon i 3D salen på Liseberg.

Här leker de lodjur i grottan på Universeum. Vem är mest lik??

Elin och apan!

Bowling med Nina och gänget.

Mys på Skutberget.

De bästa och vackraste!!

Vid källan.

Vår nyfunna favorit. Avocado, tomat, mozarella och serano...muuums!

Slut på första semester vecka...sammanfattning: Den var BRA!